* * *

Skupienie uwagi najmłodszej publiczności nie jest rzeczą łatwą. Są na to różne sposoby - odpowiednia muzyka, delikatne światło, element scenografii, który np. wprawiony w ruch przykuwa uwagę. Artyści Alfredo Zinola oraz Felipe Gonzalez postanowili pokazać małym widzom niezwykły spektakl podwodnego tańca współczesnego, którego akcja odbywała się w wielkim basenie ustawionym na środku sceny. Spektakl PRIMO, który mogliśmy oglądać w dniach 22 i 23 września, był drugą propozycją festiwalową. 

 

„To, co najciekawsze, dzieje się pod wodą” - dlatego twórcy PRIMO zaprosili publiczność, aby zajęła miejsca jak najbliżej basenu i by oglądała spektakl przez specjalne okienka, znajdujące się wokół basenowej sceny. Wrażenia z oglądania podwodnego świata działały hipnotyzująco - do każdego okienka widzieliśmy przyklejone policzki, nosy, szeroko otwarte oczy i małe rączki, które nie mogły powstrzymać się przed dotknięciem poruszającej się za okienkiem wody. Niektóre rączki nie mogły się również powstrzymać przed tym, aby nie dotknąć wody bezpośrednio w basenie. Oglądanie podwodnego tańca było natomiast nie lada wyzwaniem dla tych, którzy sami najchętniej wskoczyliby do środka i występowali wspólnie z artystami. Jedno wiemy na pewno - w podwodnym świecie PRIMO było nastrojowo, inaczej, interesująco.

 

 

 

 

* * *

 

PRACOWNIA TEATRALNA DLA DZIECI I RODZICÓW zaprosiła uczestników w wieku 4-6 lat wraz na warsztaty pt. TEKTUROWE PODWÓRKO. Warsztaty poprowadziły wspólnie Ania Olczyk-Grabowska oraz Joanna Kasztelaniec z Fundacji Przystanek Twórczość. Rodzinne projektowanie podwórka marzeń było świetną zabawą, okazją do dyskusji i opowiedzenia tego, co sprawia nam frajdę, jak lubimy się bawić i spędzać czas na świeżym powietrzu, jak wyobrażamy sobie najfajniejszy plac zabaw na świecie :) Każdy miał okazję popracować manualnie, dać upust swojej wyobraźni i stworzyć podwórko marzeń w miniaturze.

 

* * *

 

Pierwsze warsztaty w ramach LABORATORIUM TEATRU DLA NAUCZYCIELI I PEDAGOGÓW pt. „Taniec jako artystyczny i kulturowy język komunikacji” koncentrowały się na rozwijaniu świadomości własnego ciała jako środka ekspresji i edukacji. Poprowadził je Omar Meza - twórca teatru Da.Te.Danza oraz autor licznych warsztatów, kursów i zajęć choreograficznych, a także spektakli teatralnych skierowanych do rożnych grup odbiorców: dorosłych i dzieci, artystów i pedagogów.